picture text
11-04-2019
Zainteresowania w CV. Co wpisują Polacy?

Sport, książka i muzyka to pierwsza trójka zainteresowań, o których w swoich CV informują Polacy. Panowie najczęściej przeznaczają go na sport, panie na czytanie książek.


Traktowanie kwestii zainteresowań w kontekście zawodowym, nadal nie jest normą w Polsce.  Szczególnie widać to po analizie aplikacji naszych rodaków. Wielu z nich umieszczając w CV informację nt. swoich pasji nie traktuje ich jako znaczącej części całości składanej aplikacji, stąd powtarzalność najbardziej popularnych przykładów: sport, książka, muzyka. W życiorysach kandydaci nie przykładają też większej  uwagi do przedstawienia swojego hobby w bardziej interesujący sposób.

 

Mężczyźni sportowcy, panie oczytane

Z badania Grupy Progres wynika, że Polki najchętniej czytają książki (50 proc.) i słuchają muzyki (33 proc.). Tyle samo wskazań (17 proc.) otrzymały film, sport, motoryzacja, podróże czy historia. Wśród zainteresowań, które wymieniają panie znajdują się także gotowanie, moda, sztuka, taniec, zdrowy styl życia i jeździectwo.

Analiza czasu wolnego mężczyzn aktywnych zawodowo pokazuje, że największa grupa poświęca go na sport (69 proc.),oglądanie filmów (44 proc.) i słuchanie muzyki (44 proc.). Kolejne miejsca zajmuje motoryzacja (37 proc.),książka (31 proc.),historia (19 proc.) i podróże (6 proc.). Panów interesuje także polityka, majsterkowanie, wędkarstwo, gry komputerowe czy informatyka.

 

Podwójne zainteresowania

Aktywni zawodowo Polacy deklarują posiadanie średnio trzech zainteresowań. Rekordziści aż dziesięciu pasji. Kobiety najczęściej wymieniają dwa (33 proc.),cztery (17 proc.) i pięć (17 proc.) zainteresowań. Mężczyźni natomiast trzy (19 proc.),sześć (12 proc.) i siedem (12 proc.) pasji. Co piąty badany nie potrafi określić swojego hobby.

Często piszemy sztampowo o zainteresowaniach i w konsekwencji, pojawiają się problemy,  gdy rekruter nagle zadaje bardziej szczegółowe pytania. Ta chyba najbardziej niedoceniana przez kandydatów rubryka w CV często może okazać się trampoliną do lepszej pracy. Hobby nierzadko jest uzupełnieniem obrazu kandydata i pokazuje go w szerszym kontekście, nie tylko przez pryzmat doświadczenia zawodowego.

 

Badanie przeprowadzono na grupie 28 330 osób zatrudnionych w 2018 r. przez Grupę Progres.

 

*Bilansu Kapitału Ludzkiego 2018, PARP i UJ


Wróć

Newsletter

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".
Akceptuję politykę cookies